Tuesday 17 April 2012

tanya loan..

salam,


tadi aku tanya bank, tanya margin of finance bagi rumah yang aku nak tu..HSBC, RHB Islamic, Muamalat dan BSN..aduhai semua below dari harga yang diletakkan oleh seller..aduhai...mana aku nak cari financier rumah ni..aku dah mula give up..banyak nak top up.  aku jadi slow..

So mungkin aku terpaksa untuk tolak rumah tu..sebab banyak nak top up. Lagipun aku bukan terdesak sangat. Aku just nak tambah asset rumah jerrrr. Lagipun aku rasa cukuplah apa yang ada. Bulan 6 ni insyallah bertambah lagi sorang ahli keluarga aku.so kena pakai duit banyak.


Hidup ni kena ada perancangan kewangan. Ini supaya selari matlamat kita, yang mana kebanyakan nya adalah financial freedom. Bebas hutang. tetapi dengan keadaan sekarang banyak perkara mengenai kewangan kita perlu berhutang. Lebih-lebih lagi yang baru menapak macam aku.Yang penting jika kita tahu mengenai kaedah kewangan insyaalah kita akan berjaya tetapi perlu dengan usaha. Usaha untuk ilmu mengenai kewangan. itu penting

hari ni meeting, tah aper angin aku dengan second bos aku macam bertegang urat dengan dia...sih takda niat pun. Just memberikan kebenaran apa yang aku tahu itu jerrrr. aghhh blacklist aku. nasiblah.kalau dia profesional dia boleh terima accept kalau tidak dia akan dendam kot. tah lerrr. tengoklah apa jadi lepas ni....


Ngantuk wehhhh...bye


No comments:

Post a Comment