Monday 30 April 2012

Oblong sedap



Aku lapar tadi...rasanya malas nak masak, so aku start motor nak cari pemakan...lapar...aku jumpa gerai jual burger. tapi sayangnya burger dah habis so yang tinggal hot dog dan oblong. So terus aku mintak oblong daging lembu...ada oblong daging lembu dan ayam tapi aku teringin nak makan yang daging lembu punya.

Gerai burger ni terletak depan CIMB datok Keramat, sebelah Shell Dato Keramat kat penang..selama ni memang aku beli burger kat mamat dua orang ni..dan memang tak pernah mengecewakan aku. dengan pakej lengkap daging oblong dimasak dan direndam dengan kuahnya..lepas tu dibalut dengan telur lagi membuatkan aku kenyang... Unik sikit sebab asyik makan  burger..kali ni oblong plak..

Berniaga burger ni aku raspek sebab aku yakin memang untung banyak..Pernah kawan aku citer sales dia satu hari RM 3000 satu malam.. Fuyoooo.kalah gaji aku sebulan dengan sales dia satu hari...Citenya satu malam jam 2.00 pagi sewaktu dia naik motor   ( low profile dia ) dia langgar lampu merah kat traffik light..tak lama kemudian Polis peronda pun kejar dia. Polis tanya kenapa langgar lampu merah. Dia cite dia bawak duit 3000. Dan dia sorang jer kat traffik light  tu. takder kenderaan lain. takut kena katok or rompak dia, dia pun cepat-cepat belahhh. So Polis pun lepaskan sebab yakin dia cakap sebab dia niaga burger yang memang ramai orang. dari situ aku tahu sales dia 3000 sehari. So moralnya rezeki ni, kalau kita berusaha insyallah akan datang. itu jerrr.

balik asal , memang oblong ni sedap...kot brader ni ada baca blog aku boleh kot blanja aku oblong..hahaha

Oklah..bye...

No comments:

Post a Comment