Tuesday 18 February 2014

Pendapatan yang diperlukan untuk beli rumah mengikut kawasan di Kuala Lumpur..



Keratan akhbar dari suratkhabar ni menyatakan pendapatan yang diperlukan untuk memiliki rumah mengikut kawasan. Tak di nyatakan jenis rumah. Mungkin secara pukul rata kot.

Aku tinggal di Kajang dan ada beli rumah dikawasan ni. Ikutkan pendapatan Rm 12 300 diperlukan untuk membeli rumah di kawasan tersebut. Wow..nasib baik aku dah beli rumah pada tahun 2010.  Jika nak rumah yang mampu kita beli mungkin ada. Cuma kena rajin survey...Aku pernah jumpa landed single storey untuk bangi 218k sahaja. Cuma valuer tak boleh bagi rega tu...Tang lokasi aku dah minat..Sekarang ni banyak kengkawan aku yang nak beli rumah tak lepas sebab valuer tak boleh bagi harga yang hendak dijual oleh penjual. So tak sanggup nak top up banyak-banyak jadi terpaksa lego...

yang penting usaha mencari lagi...

No comments:

Post a Comment