Saturday 5 May 2012

Rumah baru di Bayan Lepas







Petang tadi aku jalan-jalan dengan bini dan anak aku ke Bayan Lepas, Pulau Pinang...sajer jer jalan-jalan kat sana...Tengok banyak gak projek rumah baru..harga? Memang di akui di luar kelayakan aku...lagipun rumah di Pulau Pinang memang tiada dalam list aku untuk beli..suasananya kurang berangsangkan aku untuk bermastautin di sini..Tetapi, kalau untuk yang bussiness minded, yessss Pulau Pinang memang kena gayanya...Pada pendapat aku, 3 buah negeri di Malaysia ni yang memang sesuai untuk perniagaan. Pulau Pinang, Kuala Lumpur dan Johor Bharu..bandar yang lain boleh tapi kena ada keunikkan sendiri.

Ok, rumah landed kat sini puratanya aku tengok atas 500k..so memang mahal. takda MRT, Komuter, Lrt or sebagainya tetapi memang mahal sebab sini aku perasan banyak konglomerat berkumpul di penang. Banyak pejabat-pejabat utama selongok kat satu tempat jadi mudah...itu yang mahal . Bank utama banyak kat sini dan boleh dikatakan berpusat kat sini kalau tidak di Kuala Lumpur.

So nak melabur di Pulau Pinang..ok tapi paling penting...ILMU....


Byeee
























No comments:

Post a Comment