Sunday 7 July 2013

Screen handset crack repair di kedai telefon kat The Mines Shopping fair

  
Screen hand set aku yang jadik BLANK

Al kisahnya telefon aku menghadapi masalah dengan screen yang mana menjadi blank..tak kuar apa2...tah aper masalah entahlah..Jadi pada 7 Julai 2013 dengan semangatnya aku bawak ke salah sebuah kedai telefon dekat shopping centre The Mines, Seri kembangan.

Salesman situ cakap dia hebat sebab semua penjual handset kat situ hantar kat dia ganti screen...yerlah kot sebab atas meja dia penuh dengan handset jenis aku..so dia mintak Rm 180.00 untuk gantikan screen. Dengan 1 minggu jaminan ( warranty ).

Masa tu pun dah jam 4 petang, so aku setuju dengan semua kerja-kerja dia buat depan aku...aku mula rasa tak sedap hati sebab dia komplen banyak kat handset tu..recondlahhh, button ni takdalah, plastik nilahhh, cover dust potong sendirilahhh dan akhir sekali dia kata ini handset tak bagus..Then off button dia kata dah rosak dan dia mintak Rm 120.00 untuk gantikan..aku tolak...mintak dia pasang balik jerrrr.


Setelah cuba dan puashati aku pun bayar dan diberikan handset balik..Tuptuptup...kenapa handset aku aku ni searching line jerrrrr..Aku pun patah balik dan tanyakan...dia tah aper dia tekan jadik ok balik...


Then aku pun jalan-jalan dalam The Mines Shopping Fair tu,,,ramai ler orang sebab hari Ahad....







Inilah rupa screen handset aku yang crack..Pakai tak sampai 2 jam dah crack..dia offer aku bayar lagi seratus untuk pasang baru...Woiiii..Ko dah pasang dengan harga Rm180.00 dan crack lepas tu aku nak kena bayar lagi seratus untuk pasang yang baru. barang dari stok yang sama..lepas tu crack lagi..dan bayar..dan bayar...dan bayar,..wow kaya cara alaf baru..


So moralnya...berjaga-jagalah bila membuat urusan pembelian mahupun pembaikan handset di kedai ni...Kalau nak tau lanjut kedai mana boleh e-mail aku sebab aku tau kita tak boleh simply dedahkan kedai mana..biasalah diaorang ni...tapi memang aku seriklah dak buat urusan kat sini..serius..


akuazamjoe@gmail.com

No comments:

Post a Comment