Monday 22 July 2013

Ekonomi dunia runtuh pada 2016- predicts Kiyosaki



Wah..inilah kata-kata dari seorang pengurus kewangan..


BIla perkara ni aku ajukan pada kengkawan ramai yang mencebik jerrr. Seolah-olah tidak mepunyai kesan kepada mereka..Yerlahh mereka tau cukup bulan cucuk bank kuarkan duit gaji. Cukuplah sekadar yang ada..tu yang masalah orang kita..


Oklah banyak gak yang bagi info sebagai persediaan jika perkara diatas terjadi. Yang aku rasa aku akan ikut ialah dah berhenti beli rumah baru yang dijangka siap pada 2016.. Sebab tak mahu kena effect..Just layan lelong... Tapi memang aku pun ingat dah tak beli rumah lagi...Dah cukup kuota. Just wife aku jerr yang tak pakai kelayakan lagi.. Lagipun menjak anak dah tiga ni baru aku sedar belanja semakin meningkat tetapi nasib baik gaji pun ada naik.. So sekarang tengah atur fiancial planning balik.

Tanah yang sekangkang kera kat kampung pun tak sempat usaha lagi. Hari tu ada sorang mamat nak usahasama buat fertigasi tapi tak sempat tengok tanah lagi..Aku sokong jer sebab at least aku boleh belajar cara-cara nak fertigasi ni..Persediaan nak pencen dan permulaan masuk pertanian sebagai tapak diversion.

Kereta pun rasa nak tukarlahhh. Pakai kete sedan ni macam tak muat dah anak-anak aku bila kitaorang berjalan.Rasa kesian pun ada..So mungkin tukar dengan yang agak luas sikit. Yang nyatanya kereta buatan tempatan. Boleh nak pakai kereta import tapi mengenangkan bulanan yang agak besar dan perbelanjaan yang agak tinggi biarlah aku pakai yang tempatan dulu..

So pada anda semua..pandai-pandailah mengatur perbelanjaan anda ..


bak kata Robert T Kiyosaki


Academic qualifications are important and so is financial education. They're both important and schools are forgetting one of them

So financial Education itu penting...


No comments:

Post a Comment