Thursday 23 January 2014

Kenaikan harga barang...

Salam sejahtera..


Nampaknya kenaikan harga barang-barang yang selalu aku guna dah mula merasai kenaikan.. Bulan januari 2014 ni memang terasa. Aku bernasib baik sebab dapat duduk bersama keluarga. Jika aku duduk asing lagi terasa..

1. Bil eletrik aku naik dari tahun lepas..kali ni dah jejak RM 55 sebulan. ( rumah aku tak da aircond dan water heater ).  tetapi penggunaannya tetap sama tapi bilnya naik..

2. Air ..alhamdulilah belum pernah bayar. Semenjak aku duk Selangor ni memang tak pernah bayar air. Mungkin sebab penggunaan yang agak kurang..Bukan aku dan famili aku tak mandi yer...Terima kasih kerajaan negeri Selangor..

3. Minyak petrol untuk motorsikal aku..Tah kenapa dalam 2 hari kena top up. walhal aku hanya ulang alik hantar anak aku ke sekolah dan ke kedai jerr.. Musykil aku..nasib baik aku tak jual motor buruk aku..So aku kerap guna motor lama sebab penggunaan minyak masih lagi kurang. Kena motor aku yang baru tu memang parok lahhh.

4. Pampers anak aku dari harga terdapat kenaikan..Aku perasan memang susah nak tengok rega lama..

5. Barang harian dah mula naik rega..Contohnya biskut yang aku suka makan dah tambah RM 4.00. Perghhh. Belum aku kira yang lain..memang ada kenaikan..


So nak tak nak kita kena hadapi kenaikan barang ni..Kalau tengok FB ada jer rungutan harga barang yang naik..

Apa yang perlu kita buat sebagai pelanggan?..Kurangkan guna dengan harapan harga juga turun sebab dah kurang orang nak beli sebab mahal sangat..ikut aku punya pendapatlahhh..hehehehe




No comments:

Post a Comment