Saturday 1 September 2012

harga rumah naik mendadak..

Salam semua..








Sekarang ni semua isu pasal harga rumah..Memang naik mendadak terutamanya kawasan hotspot...bak kata ramai blogger, lokasi, lokasi,lokasi...

Aku ader sebuah rumah yang dibeli pada tahun 2005. Masa tu aku keje swasta..Beli sebab aku rasa dah tua..25 tahun dan aku rasa aku akan ending kat sini. Ulu Tiram JB.Yerlah keje kat JB..masa tu 790 sqft dengan rega 80k. Rumah sederhana murah 2 tingkat. Setelah bertungkus lumus simpan duit dan guna duit epf aku berjaya beli...Phew..masa tu bujang..beli dengan kebenaran SUK. Sekarang aku sewakan Rm 450.00 dengan bayaran bulanan 390.00. Dapat sikit positif cashflow.. Tak salah aku market value dalam 100k kot sebab kawasan tu jauh dari bandar..Salah target kot sebab aku ingatkan Jalan JB ke Kota Tinggi akan maju..nak jual kena kebenaran SUK gak kot sebab taraf rumah murah.

Sekarang ni ramai ngeluh pasal rega rumah naik tapi gaji ikut takuk lama..Memang sekarang semacam naik..naik takut aku tengok..kenapa jadi macam ni? sampai sekarang macam-macam isu timbul hasil dari kenaikan rumah naik..berbagai konspirasi..Aku perhatikan walaupun ramai ngeluh tetapi rega rumah naik..dan tempiasnya banyak tempat..semacam aku tengok..

Takpalah korang boleh tengok merata komen dalam alam maya berhubung dengan kenaikkan rega rumah..Boleh lah kaji..

Terima kasih

No comments:

Post a Comment